Türkiye'de Marka Hukuku Önemli Gelişmeler ve Öngörüler - 2021

Bu yılki raporumuzda, marka hukuku alanında geçtiğimiz yıl içerisinde gerçekleşen marka sahipleri için önemli olduğunu düşündüğümüz çeşitli konulara odaklanıyoruz.

2020, tüm dünya için olduğu gibi Türkiye için de zor bir yıldı. 11 Mart 2020 tarihinde Türkiye’de ilk resmi Covid-19 vakasının raporlanmasıyla yıl boyunca ülkemiz, karantinalar, seyahat sınırlamaları ve resmi kurumlara ulaşımda zorluklar deneyimledi.

Kısıtlamalar nedeniyle yılın ikinci üç ayında ülkemizde iş hayatı durma noktasına geldi, ancak Haziran sonrası hayatımıza giren “yeni normal” kavramı ile birçok şirket Covid-19 pandemisi gölgesinde faaliyet göstermeyi öğrenmek durumunda kaldı.

Bu belge, marka hukuku alanında geçtiğimiz yıl içerisinde gerçekleşen marka sahipleri için önemli olduğunu düşündüğümüz çeşitli konuların bir derlemesidir. İlk üç makale pandeminin farklı açılardan markalar üzerindeki etkisini ele alırken, diğer makaleler farklı konuları içermektedir.