Türkiye'de Medya ve Reklam Hukuku Önemli Gelişmeler ve Öngörüler - 2020
Bu yılki raporumuzda, Türkiye’de medya ve reklam hukukunda en tartışılan ve önemli gördüğümüz konuları ana hatlarıyla ele alıyoruz.
Türkiye’de reklam hukukunun genel esasları 07.11.2013 tarih ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve buna dayanarak çıkarılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ile 6112 sayılı Radyo Ve Televizyonların Kuruluş Ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun‘da belirlenmektedir. Bunun yanı sıra diğer bazı kanunlarda ve alt mevzuatta ilgili mecra ve ürün grupları ile ilgili özel düzenlemeler bulunmaktadır.
Ülkemizde reklamların hukuka uygunluğunun denetiminin esasen üçayaklı olduğu söylenebilir. Esas hukuka uygunluk denetimi, herhangi bir mecra kısıtlaması olmaksızın her türlü reklamın denetimini sağlayan ve Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu tarafından yapılmaktadır. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (“RTÜK”) program desteklemesi, ürün yerleştirme ve sair reklam benzeri uygulamaları da kapsayacak şekilde radyo, televizyon ve isteğe bağlı yayın mecrası üzerinden yayınlanan ticari iletişimi denetlemektedir. Reklam Özdenetim Kurulu reklamlarla ilgili tüketici şikâyetleri, reklam verenler veya reklam ajanslarının ticari iletişim ve tanıtım faaliyetleri dolayısıyla birbirleri hakkındaki şikâyetleri ile ilgili bağlayıcı olmayan ve tavsiye niteliğinde görüş bildirir. Ayrıca reklam ajansı veya reklam verenler tarafından talep edilmesi halinde yayın öncesi danışma hizmeti verir.
Bu belgede Türkiye’de medya ve reklam hukukunda en tartışılan ve önemli gördüğümüz konuları ana hatlarıyla ele alıyoruz.
İÇİNDEKİLER:
Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklamlar
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
Reklamlarda İspat Yükü ve Tanıklı Reklam
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
Aşırı Tüketimi Tavsiye Edilmeyen Gıdaların Reklamı
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
Bazı Gıda Ürünlerinde Hediye Yasağı
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
Türkiye’de Alkol Reklamları
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
Sosyal Medya Reklamları ve Etkileyici Pazarlama
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
Tütün Mamulleri Ambalajlarında Tek Tip Paketleme
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
RTÜK’ün İnternet Yayınlarını Denetleme Yetkisi
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
Çekiliş ve Yarışmalar
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 23.03.2020
HABERLER VE ETKİNLİKLER
Webinar: Sosyal Medyada Reklam ve Promosyon Mekanizmaları
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 30.09.2020