Türkiye'de Medya ve Reklam Hukuku Önemli Gelişmeler ve Öngörüler - 2022
Bu yılki raporumuzda, Türkiye’de medya ve reklam hukukunda en tartışılan ve önemli gördüğümüz konuları ana hatlarıyla ele alıyoruz.
Türkiye’de reklam hukukunun genel esasları 07.11.2013 tarih ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve buna dayanarak çıkarılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ile 6112 sayılı Radyo Ve Televizyonların Kuruluş Ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun‘da belirlenmektedir. Bunun yanı sıra diğer bazı kanunlarda ve alt mevzuatta ilgili mecra ve ürün grupları ile ilgili özel düzenlemeler bulunmaktadır.
Ülkemizde reklamların hukuka uygunluğunun denetiminin esasen üçayaklı olduğu söylenebilir. Esas hukuka uygunluk denetimi, herhangi bir mecra kısıtlaması olmaksızın her türlü reklamın denetimini sağlayan ve Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu tarafından yapılmaktadır. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (“RTÜK”) program desteklemesi, ürün yerleştirme ve sair reklam benzeri uygulamaları da kapsayacak şekilde radyo, televizyon ve isteğe bağlı yayın mecrası üzerinden yayınlanan ticari iletişimi denetlemektedir. Reklam Özdenetim Kurulu reklamlarla ilgili tüketici şikâyetleri, reklam verenler veya reklam ajanslarının ticari iletişim ve tanıtım faaliyetleri dolayısıyla birbirleri hakkındaki şikâyetleri ile ilgili bağlayıcı olmayan ve tavsiye niteliğinde görüş bildirir. Ayrıca reklam ajansı veya reklam verenler tarafından talep edilmesi halinde yayın öncesi danışma hizmeti verir.
Bu belgede Türkiye’de medya ve reklam hukukunda en tartışılan ve önemli gördüğümüz konuları ana hatlarıyla ele alıyoruz.
İÇİNDEKİLER:
Etkileyici Pazarlama ve Sosyal Medya Etkileyicileri
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Gökkuşağı Temalı Ürünlere +18 Uyarısı
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Koronavirüs Bağlantılı Sağlık Beyanları
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Sosyal Medyada Gıda Takviyeleri Tanıtımlarına Ceza
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Gıdalarla Verilen Hediyelerin Kapsamı Nedir?
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Haksız Fiyat Artışlarına Karşı Yaptırımlar
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Reklamlarda Kötüleme
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 15.02.2022
Reklam Kurulu ve Hijyen Ürünleri Reklamları
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 10.12.2021
HABERLER VE ETKİNLİKLER
Webinar: Sosyal Medyada Reklam ve Promosyon Mekanizmaları
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon, 30.09.2020