Türkiye Hukuk Bülteni - Eylül 2025
Tıbbi Cihaz Mevzuatında Sahtecilik ve Yetkisiz Faaliyetlere Karşı Yeni Yasal Çerçeve
24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe giren 7557 sayılı “Sağlıkla İlgili Bazı Kanunlarda ve 663 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”, sağlık sektörünü doğrudan ilgilendiren çok sayıda yenilik getirmiştir.
Sosyal Medyada Alkollü İçecek Reklamları
Ülkemizde alkollü içeceklerin reklam, tanıtım ve benzeri faaliyetleri televizyon, radyo, sinema, basılı medya ve dijital platformlar dahil olmak üzere tüm iletişim kanallarında yasaktır. Bu nedenle, alkollü içecek markalarının herhangi bir şekilde tanıtılması veya reklamının yapılması mümkün değildir. Bu kısıtlamaya sosyal medya üzerinden yapılan reklamlar da dahildir.
Yargıtay’ın Kısa Kelime Markalarına Yönelik Yaklaşımının Değerlendirilmesi
Türk Patent ve Marka Kurumunun, AB Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO) kılavuzlarıyla uyumlu Marka İnceleme Kılavuzu’na göre, markalar arasındaki karşılaştırma markaların bıraktığı genel izlenime göre yapılmalıdır. Bu değerlendirmede markanın uzunluğu da önemli bir rol oynayabilir.
Patent Dünyasında Schrödinger Paradoksu: Piyasadaki Ürün Önceki Tekniğe Dahil Edilmeyebilir mi?
Avrupa Patent Ofisi (“EPO”) Genişletilmiş Temyiz Kurulu, 02.07.2025 tarihinde verdiği G1/23 kararıyla, piyasaya halihazırda sunulmuş bir ürünün teknikte uzman kişi tarafından iç yapısının analiz edilememesi veya yeniden üretilememesi halinde ürünün buluş basamağı incelemesinde tekniğin bilinen durumuna dahil edilip edilemeyeceğine açıklık getirerek; G1/92 kararı sonrası uygulamada süregelen tartışmalara yeni bir boyut katmıştır.