Uzmanlık Alanı
Baran Güney, 2013 yılından bu yana büromuzda çalışmakta olup yönetici avukat olarak görevine devam etmektedir. Baran, Gün + Partners’ın Fikri Mülkiyet ile Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon çalışma gruplarında yer almaktadır. Çalışmaları marka, endüstriyel tasarım, bilgi teknolojileri, alan adları, reklam, medya ve tüketici hukukunda yoğunlaşmaktadır. Fikri Mülkiyet hukuku alanında uzmanlaşmış bir avukat ve marka vekilidir. Uzmanlık alanları marka ve tasarımlar, alan adları, taklitle mücadele ve telif haklarıdır.
Baran Güney’in, fikri mülkiyet davaları alanındaki çalışmaları markalar, tasarımlar, haksız rekabet ve telif hakları konularında yoğunlaşmıştır. Fikri mülkiyet stratejisinin kurulması, yönetimi ve hakların korunması için çok çeşitli sektörden çok sayıda yerli ve yabancı müvekkile danışmanlık hizmeti vermektedir. Baran Güney fikri mülkiyet hukuk davalarının yanı sıra alan adı ve haksız rekabet konulu ihtilaflar konusunda ileri seviye deneyim sahibidir; Müvekkillerini hükümsüzlük, iptal, tecavüz, ihtiyati tedbir ve sair hukuk davalarında, alan adları ile ilgili alternatif uyuşmazlık çözümü süreçlerinde, birlikte varolma (co-existence), sulh ve lisans sözleşmelerinin hazırlanması ve müzakeresi aşamalarında temsil etmektedir. Baran, aynı zamanda taklitle ve korsanla mücadele alanında faaliyet göstermekte, özellikle ilaç sektöründe bir çok müvekkile hukuki danışmanlık hizmeti sunmaktadır.
Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon çalışma alanının faaliyetleri kapsamında; Baran Güney müvekkillere tüketici hukuku alanında, etiketleme ve ürün sorumluluğu konuları başta olmak üzere, ticarî iletişim ve reklam hukuku konularında ve ürünler ile hizmetlerin yürürlükte bulunan teknik düzenlemelere uygunluğunun sağlanması konusunda destek vermektedir.
Konuşmalar
Küresel ‘’Yeşil Pazarlama’’da Güncel Gelişmeler, Global Advertising Lawyers Alliance (GALA) Webinar, Konuşmacı, 13.07.2023
Tr Uzantılı Alan Adlarında Yeni Bir Dönem ve Çözüm Bekleyen Yeni Bir Mesele, TLB Hot Topics -Fikri Mülkiyet Hukuku Webinarı, Konuşmacı, 07.06.2023
Fiyat Bilgisi İçeren Aldatıcı Reklamlar Hakkında Küresel Gelişmeler, GALA Webinar, Konuşmacı, 25.04.2023
Türkiye’de Reklam Hukuku Alanında Önemli Gelişmeler, GALA Webinar, Konuşmacı, 13.12.2022
Sinema Eserlerinde Telif Haklarının ve Hak Sahiplerinin Tespiti, Sanat Hukuku Enstitüsü - Sinema Eserlerinde Telif Hakları, Konuşmacı, 21.10.2022
Reklam Kurulu Kararları- VII: Reklam Kurulu Kararları VII - Reklam Hukukunda Güncel Gelişmeler, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 25.05.2022
Alkol Reklamcılığında Güncel Eğilimler ve Zorluklar, GALA - Alkol Reklamcılığı: Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Webinarı, Panelist, 19.05.2022
Tüketici İncelemelerinin Kullanımına İlişkin Gelişen Düzenleme, Uluslararası Reklamcılık Derneği Webinarı, Panelist, 21.04.2022
Yasal Tedarik Zinciri Dışına Çıkmış, Taklit veya Kaçak İlaçlara Karşı Mücadele, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 06.04.2022
Sosyal Medya Üzerinden Yapılan Reklamlar, Özyeğin Üniversitesi Sectoral Orienteering İlkbahar Programı, Konuşmacı, 14.03.2022
Reklam Kurulu Kararları- VI: 2021’in Öne Çıkan Reklam Kurulu Kararları, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 23.02.2022
Reklam Kurulu Kararları- V: Sağlık Kuruluşlarına İlişkin Reklamlar, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 15.12.2021
Reklam Kurulu Kararları- IV: Sosyal Medya Etkileyicileri, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 26.05.2021
Reklam Kurulu Kararları – III: Tıbbi Cihazlar ve Biyosidal Ürünler, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 24.03.2021
FSEK Sistematiği ve Eser Sahipliği, Sanat Hukuku Enstitüsü, Konuşmacı, 01.02.2021
Reklam Kurulu Kararları – II: 2020 yılında Reklam Kurulu’nun Verdiği Dikkat Çekici Kararlar, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 27.01.2021
Reklam Kurulu Kararları - I: Çeşitli Gıdalarla Birlikte Verilen Hediyelerin Kapsamı ve Sağlık Beyanları, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 16.11.2020
Sosyal Medyada Reklam ve Promosyon Mekanizmaları, Gün + Partners Webinarı, Konuşmacı, 30.09.2020
Yayınlar
- Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicisi Nasıl Olunur?
- Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklikler
- Gerçekten Türkiye’nin 1 Numarası Mı?
- Reklam Kurulu Erişim Engelleme Verebilecek
- Televizyon Programlarında Koruyucu Sembollerin Kullanımına İlişkin Yeni Kurallar
- İndirimli Satış Reklamları ve Sadakat Programları Mercek Altında
- Karanlık Tasarımlar Reklam Kurulu’nun Gündeminde
- Reklam Kurulu: Rakip Firmaların Markalarının Anahtar Kelime Olarak Kullanımı Haksız Rekabete Yol Açar
- Reklamlarda Sosyal Sorumluluk Bilincinin Kapsamı Nasıl Değerlendirilir?
- Yapay Zeka Doğru Söylüyor Mu?
- Reklam Kurulu Yanıltıcı Sadakat Programlarına Karşı Harekete Geçti
- Tüketici Değerlendirmelerinde Yakın Takip Dönemi
- Marka Sahibinin Diğer Markalarının Kötü Niyet Değerlendirmesine Etkisi
- Ticaret Ünvanı Marka Hakkına Tecavüz Teşkil Eder Mi?
- Reklam Kurulunun Erişim Engelleme Yetkisi Anayasa Mahkemesi Tarafından İptal Edildi
Eğitim
- 2021, Hukuk Fakültesi, Bilgi Üniversitesi, İstanbul (Yüksek Lisans)
- 2013, Hukuk Fakültesi, Galatasaray Üniversitesi, İstanbul (Lisans)
- 2008, Kabataş Erkek Lisesi, İstanbul