1. COVID-19 ile mücadele önlemleri çerçevesinde Türk Patent ve Marka Kurumu’nun (TÜRKPATENT) işleyişi nasıl olacak?
TÜRKPATENT faaliyetine devam etmektedir. TÜRKPATENT’te fiziken çalışan personeli asgari sayıda tutmak için uzaktan/dönüşümlü çalışma gibi esnek çalışma uygulamaları devam edecektir. TÜRKPATENT’in elektronik bir başvuru sistemine sahip olması ve tüm işlemlerin buradan yapılabilmesi nedeniyle bu süreçte hizmetleri kesintiye uğramamıştır.
2. COVID-19 nedeniyle alınan önlemler süresince TÜRKPATENT (Kurum) nezdinde marka başvurusunda bulunmak mümkün müdür?
Evet. Yukarıda açıklandığı üzere TÜRKPATENT’in faaliyetleri devam etmektedir ve EPATS adı verilen elektronik başvuru sistemi ile Kurum nezdinde marka başvurusunda bulunmak ya da evrak sunmak mümkündür.
3. COVID-19 nedeniyle alınan önlemler süresince yayıma itiraz, karara itiraz, yenileme veya rüçhan hakkı talebi gibi işlemlerin resmi son günleri nasıl etkilenecektir?
Pandeminin ilk aşamalarında, Kurum nezdindekiler de dahil olmak üzere resmi süreler 13 Mart 2020 tarihinden 15 Haziran 2020 tarihine kadar durmuştu. 15 Haziran 2020’den sonra tüm resmi süreler her zamanki gibi uygulanmaya başlandı. Halihazırda resmi sürelerin yeniden uzamasıyla ilgili bir karar ya da çalışma bulunmamakla birlikte, pandeminin gidişatına göre tekrar gündeme gelebilir.