Türkiye Hukuk Bülteni - Temmuz 2022

OTT Hizmet Sağlayıcılar İçin Yeni Düzenlemeler Bekleniyor

Gündeme ‘dezenformasyon yasası’ olarak olarak gelen kanun taslağı ile başta İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun (“5651 Sayılı Kanun”) ve Basın Kanunu’na ilişkin pek çok değişiklik öngörülmektedir. 5651 Sayılı Kanun ve Basın Kanunu’nda öngörülen değişikler, kanun taslağının yayınlanmasından bu yana geniş bir yelpazede tartışılmaya başlanmıştır.

İhbar Süresinde İş Arama İzni

Belirsiz süreli iş sözleşmeleri haklı neden olmadığı sürece taraflarca ihbar öneline uyularak feshedilebilir. İş Kanunu’nun 27. maddesinde çalışanın ihbar süresi içerisindeki iş arama izni düzenlenmektedir.

Alkollü İçeceklerin Reklamları için Yasal Düzenlemeler Nelerdir?

Türkiye’de alkollü içeceklerin tüketimini ve satışını teşvik edebilecek reklam, tanıtım vb. faaliyetlerin yapılması her türlü medyada yasaktır. Bu yasak televizyon ve radyo yayınlarını, sinema reklamlarını, ürün yerleştirmeleri, basılı medya ve benzeri ile internet, sosyal medya ve her türlü dijital platformu da kapsamaktadır. Dolayısıyla alkollü içkilerin her ne surette olursa olsun reklamı ve tüketicilere yönelik tanıtımı yapılamaz.

Aboneliğinizi Yönetin

Güncel hukuki görüşlerimiz ve etkinliklerimiz hakkında özelleştirilmiş bilgilendirme için abone olun.