Reklam Kurulu, 2020 yılının son ayında Türk mutfağı ve Türk yemek kültürüne ilişkin hassasiyetini kanıtlar nitelikte bir karar ile bir konserve ton balığı ürününe dair reklamların durdurulmasına hükmetmiştir.
Televizyon kanalları ve reklam verenin kurumsal sosyal medya hesaplarında yayına sunulan reklam filminde; dışarıda yemek yemek isteyen bir çift Türk mutfağına ilişkin birtakım yemek lokantalarının bulunduğu bir sokaktadır. Reklam filminde; restoranlarda bulunan müşterilerin tabaklarına elleriyle müdahale eden garsonlar, kıyafetlerinin kirli ve lekeli olduğu görülen dönerci ustaları, sokağın geneline de yayıldığı görülen yoğun is ve duman altında yiyecek hazırlayan aşçılar, kalitesiz malzemelerle hazırlandığı izlenimi oluşturulan hamburger ve köfte bulunan yiyecek tabakları görülmektedir. Tüm bu sahne süresince devam eden korku-gerilim filmi müziği ile de reklam filminin yarattığı algı desteklenmektedir. Bunun üzerine yemek yemek isteyen çift korkuyla bu sokaktan uzaklaşır, evlerine dönerek reklamı yapılan ton balığını yemeye karar verirler.
Reklam Kurulu ilgili kararında; reklam filminin yeme-içme sektöründe yer alan aktörlerin faaliyetlerini kötülediği, bu tarz ürünlerin sağlıksız ve tercih edilmemeleri gereken yiyecekler olduğu izlenimi oluşturduğu, Türk mutfağının ve yeme-içme sektörünün bir bütün olarak kötülediği, özellikle Türk mutfağının ve Türk yemek kültürünün dünya genelinde bilinirliği haiz yemeklerine tarif edilen şekilde yer verilmesinin itibar zedeleyici olduğu kanaatine varmıştır. Buna göre Reklam Kurulu tarafından anılan reklamların piyasada yiyecek içecek sunan diğer işletmelerin ürün ve hizmetleri aleyhine kötüleyici ve haksız karşılaştırmalı reklam teşkil ettiği, yanıltıcı ve tüketicilerin güvenini kötüye kullanan ya da onun tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar edici olduğu değerlendirilmiştir.
Söz konusu karar, Reklam Kurulu’nun kötüleyici ve karşılaştırmalı reklamlar bakımından tolerans eşiğinin ne kadar düşük olduğunu ve bu kriterleri değerlendirmelerinde ne kadar dar yorumladığını göstermektedir. Buna göre konu reklam verenler bakımından değerlendirildiğinde oldukça dolaylı karşılaştırma içeren reklamlar bakımından dahi son derece dikkatli olunması tavsiye edilmektedir.