Dava Şartı Arabuluculuk İlk Toplantısına Katılmamanın Sonuçlarına İlişkin Yeni Düzenleme
6325 sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu’nun (“HUAK”) , taraflardan birinin geçerli bir mazeret göstermeksizin ilk toplantıya katılmaması sebebiyle arabuluculuk faaliyetinin sona ermesi durumunda, toplantıya katılmayan tarafın davada kısmen veya tamamen haklı çıksa bile yargılama giderlerinin tamamından sorumlu tutulacağını; ayrıca bu taraf lehine vekâlet ücretine hükmedilmeyeceğini düzenleyen dava şartı arabuluculuğa ilişkin 18/A maddesi Anayasa Mahkemesi’nin… »
İlaç, Tıbbi Cihaz, Dijitalleşme: On İkinci Kalkınma Planı ve 2025 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı ile Sağlık Sektörlerini Neler Bekliyor?
On İkinci Kalkınma Planı 2024 – 2028 (“Kalkınma Planı”) ve 2025 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı (“Program”), Türkiye’nin farklı sektörlerinde kalkınma hedeflerini ve stratejik politikalarını belirlemektedir. Kalkınma Planı ve Program doğrultusunda ilaç ve tıbbi cihaz sektörleri, Türkiye’nin sağlık alanındaki sürdürülebilirliğini artırmaya, yerli üretim kapasitesini geliştirmeye ve ithalata bağımlılığı azaltmaya yönelik temel hedeflerin vurgulandığı sektörlerdendir.… »
Türkiye’de Kurumsal Sürdürülebilirlik Çerçevesindeki Gelişmeler
Sürdürülebilirlik ilkesi ilk olarak şirketlerin yönetim faaliyetleri altında bir kurumsal sosyal sorumluluk kavramı olarak kendini göstermiş ve sonrasında paydaşlarına karşı etik ve sorumlu bir şekilde hareket etmeleri gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramının temelinde çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik unsurları bir arada olup bu kavramın dayanağını şirketlerin topluma karşı sorumlu olmaları oluşturmaktadır. Birleşmiş… »
Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicisi Nasıl Olunur?
Türkiye’de Ocak 2024 itibariyle 57,50 milyon sosyal medya kullanıcısı olduğu[1], 2024 yılı reklam yatırımlarında yaklaşık %71,2 ile en yüksek paya dijital mecranın sahip olduğu, dijital yatırımlar içinde sosyal medya etkileyicilerinin (influencer) payının %5 olduğu[2] ve sosyal medya etkileyicilerinin kitlelerin tüketim davranışlarını yönlendirmedeki etkisi dikkate alındığında sosyal medya etkileyicilerinin sosyal medya üzerinden yaptığı reklamların ve bu reklamlara ilişkin… »
İlaç Sektöründe Rakipleri Kötüleyici Faaliyetlerin Rekabet Hukuku Perspektifinden Değerlendirmesi
İlaç Sektöründe Rakipleri Kötüleyici Faaliyetlerin Rekabet Hukuku Perspektifinden Değerlendirmesi 20 Haziran 2022 tarihinde Avrupa Komisyonu (“Komisyon”) tarafından Vifor Pharma firmasına karşı başlatılan rekabet soruşturması, rakipleri kötüleme fiilinin tek başına bir rekabet hukuku ihlali olarak değerlendirileceği ilk soruşturma olması sebebiyle ilgi toplamıştır. Son yıllarda Komisyon ve üye ülke rekabet otoriteleri tarafından ilaç firmalarına karşı açılan ve rakibi… »
Tanınmış Marka Sicili Tartışmasına İlişkin Güncel Gelişmeler
Türk Patent ve Marka Kurumunun (“TÜRKPATENT”) tanınmış marka sicili, Yargıtay’ın 2020 yılında TÜRKPATENT’in tanınmış markalar için bir sicil oluşturma ve bu sicili tutma yetkisinin bulunmadığı yönündeki kararı sonrasında tartışma konusu haline gelmiştir. (Bakınız: Yargıtay Tanınmış Marka Sicilini Tartışmaya Açtı) İlk derece mahkemeleri ve bölge adliye mahkemeleri bu kararı derhal benimseyerek uygulamalarını değiştirmişken, TÜRKPATENT tanınmış marka kaydı ve siciline ilişkin… »